۱۱/۱۱/۱۳۸۵

باغچه سبزیجات


از سرگرمیهای من کاشتن سبزیجات، گوجه و فلفل در ایوان کوچک آپارتمونه. سال پیش که 3 نوع گوجه و 4 نوع فلفل به اضافه دو نوع ریحون کاشتم. البته امسال بدستور همسر باید کمتر بکارم چون دیگه توی ایوون جای راه رفتن نبود. ازجالبترین چیزائی که کاشتم یه فلفل بود به نام هابانرو که تند ترین فلفل دنیاست! وقتی که فصلشون هم تمام میشه چند تاشونو خشک میکنم و تخماشونو در میارم برای سال بعد. یه چند تائی هم گلدون دارم که 2 تا هم درخت وسطشونه! یه دونه پرتقال که رفیقم 4 تا تخمشو کاشت و وقتی سه تاشون در اومدن یکیشو به من داد و یکی هم یه درخته به نام گینکگو که برگاش خاصیت داروئی داره. خیلی دلم میخواد وقتی برمیگردم ایران اینو با خودم بیارم ولی نمیدونم میشه اورد یا نه. آیا از گمرک میشه رد کرد؟ ممنون میشم اگر کسی میدونه بگه بهم. یه گلدون دیگه هم دارم که گیاه آلوورا هستش که اونم خاصیت داروئی داره. مادرزن یکی از رفقام یه گلدونشو بهم داد و گفت که اصلشو 40 سال پیش از اسپانیا اورده
حالا اینم یه راهنما برای درست کردن باغچه سبزیجات که از لابف هکر لینکشو پیدا کردم

1 نظرات:

ناشناس گفت...

un felfelha ke ahyanan baraye khordan nistan?