۱۲/۱۱/۱۳۸۵

حادثه مرگبار جاده ای

چند روز پیش نزدیک اپسالا دو تا اتوبوس با هم تصادف کردن و 6 نفر کشته و 20 نفر هم سخت زخمی شدن که خیلی سر و صدا کرد. این رقم در سوئد خیلی زیاده و بی سابقه بوده. صبح برف زیاد اومده بوده و جاده رو هنوز خوب تمیز نکرده بودن. نوشته بود که این جاده خیلی حادثه خیزه و از سال 1997 تا 2004 شش تصادف مرگبار اونجا رخ داده! بعد از حادثه در اپسالا پرچمهای سوئد رو به احترام کشته شده ها به حالت نیمه افراشته دراوردن. البته چندی پیش بودجه ای اختصاص داده بودن که مسیر بازسازی بشه و تا سال 2013 بشه از مسیر جدید استفاده کرد. اداره راه در یه گزارش گفته بوده که در این مسیر دید مناسب نیست و حاشیه جاده هم از نظر امنیتی مناسب نیست. البته خیلی از مسافرای این اتوبوسا کمربند ایمنی نبسته بودن که در مسافرتهای بین شهری در اتوبوسها اجباریه
داشتم این آمارا رو با آمارای تصادف در وطن عزیز مقایسه میکردم. از خانواده همسرم در سال گذشته 3 نفر در تصادف کشته شدن. چند سال پیش هم 3 تا از رفقای من در یک حادثه کشته شدن. ولی چه تغییری حاصل شد؟ جاده بجنورد مشهد که من زیاد میرفتم میامدم همچنان کشته میگیره و همه اداره ها میندازن تقصیر همدیگه. این وسط فقط هموطنای عزیزن که کشته میشن. هر دفعه که پدر و مادرم میرن مسافرت تا وقتی که برگردن و من باهاشون صحبت کنم نگرانم که خدائی نکرده بلائی تو جاده سرشون نیامده باشه

3 نظرات:

احسان الف گفت...

بابا تو هم وسط عجب سوسولایی زندگی می‌کنی.
از شوخی گذشته،‌ منم هروقت بابام اینا میرن مسافرت همون حال رو دارم. معمولن دم عید که میشه راه میافتن با ماشین میرن جنوب. صبح زود راه میافتن که اینجا شبه. اون شب من بعیده تا صبح خواب درست و حسابی برم.
تا الان هم پدربزرگ و هم جوان‌ترین عمه من قربانی تصادف جاده‌ای شده‌اند (البته در سال‌های دور). کمتر خانواده‌ای هست که یک قربانی جاده‌ای نداشته باشد.

Amir: گفت...

آقا خیلی متاسفم نمیدونستم. تسلیت میگم

احسان الف گفت...

نه بابا! گفتم که سال‌های خیلی دور اتفاق افتاد.
خودم سال 2000 با اتوبوس صاف رفتم تو دره. جاده فیروزکوه.شانسی زنده موندیم.